تا به حال برایتان پیش آمده که از دیدن یک پوستر تبلیغاتی حس خوبی بگیرید و تا مدتها در خاطرتان بماند؟ بین یک پوستر خوب و هوشمندانه تبلیغاتی و یک پوستر ضعیف و ناکارآمد تفاوت بسیار است. معمولا هوشمندی خاصی برای یک طراحی پوستر خوب خرج شده و جالب است که بدانید نتیجه چنین هوشی می‌تواند برای معرفی محصولتان شگفت‌انگیز باشد.
.


پوستر تبلیغاتی یکی از رایج‌ترین ابزارهای تبلیغات چاپی است که کسب‌وکارهای کوچک برای معرفی خود از آن بهره می‌برند. یک پوستر تبلیغاتی در بردارنده‌ی یک طراحی بصری، تصاویر، رنگ و توضیحات است. امکانی را فراهم می‌کند که از طریق آن می‌توانید پیامی را برای معرفی کسب‌وکار خود منتقل کنید و همچنین باعث جلب توجه مخاطبان به رویدادهای شرکت شود.


محتوای پوستر

تقسیم‌بندی پوسترها بر اساس محتوا و پیام شامل زمینه‌های گوناگون زیر می‌باشد:

  • پوسترهای خبری: که حاوی خبر و پیامی مصور برای یک گروه یا تمامی افراد جامعه است. این پوسترها خبری را (از هر زمان گذشته،حال یا آینده) به مخاطب می‌دهند و شامل اطلاعاتی مختصر درباره آن رویداد هستند. مثلا پوستر یک جشنواره سینمایی از زمان٫ مکان٫ رویه ی جشنواره و چندمین دوره برگزاری آن خبر می دهد.
  • پوستر هدایت کننده: راهنماهای مصوری برای مردم که آن ها را به انجام کاری ترغیب یا از انجام آن نهی می‌کنند. مانند پوسترهایی برای ترک سیگار و اعتیاد به مواد مخدر طراحی شده‌اند .
  • پوسترهای تجاری: تصویر یک کالا یا محصول بازرگانی را برای تبلیغ آن کالا یا محصول به کار می‌برند. همچنین با هدف تبلیغ برای یک موسسه یا خدمات آن طراحی می‌شوند
  • پوسترهای تزیینی: برای تزیین و زیبایی بخشیدن به محل نصب یا شناساندن شخص یا محلی خاص به کار می‌رود.
  • پوسترهای شناختی و اطلاعاتی: شامل موضوعات آموزشی و تربیتی، خبری، فراخوان عمومی یا دعوت به بازدید و پوسترهای با موضوع اقتصاد و تجارت.


ویژگی‌های طراحی پوستر موفق

پوستر موفق و تاثیرگذار باید ویژگی‌هایی را دارا  باشد که شامل موارد زیر است:

  • معرفی محصول یا برند به مخاطب
  • جذابیت برای بیننده و ترغیب او برای پیگیری محصول یا برنامه مورد نظر
  • مخاطب برای لحظاتی هم که شده در مقابل پوستر توقف کند
  • باید مخاطبان خود را به خوبی بشناسد و بدون ابهام باشد و بتواند با مخاطب ارتباط برقرار کند
  • ترکیبی جذاب از حروف و تصاویر را به نمایش بگذارد
  • یک پوستر باید بتواند به بهترین شکل ممکن پیام مورد نظر را به مخاطبین خود انتقال دهد
  •  ایده‌های ناب در انتقال پیام به مخاطب
  • استفاده از فونت خوانا

اطلاعات پوستر

اگر برای مغازه یا کسب‌وکار خود تبلیغ می‌کنید، باید موقعیت جغرافیایی، ساعت کار و اطلاعات تماس‌تان را در پوستر ذکر کنید. اگر برای یک گروه یا سازمان تبلیغ می‌کنید، باید زمان و مکان دقیق رویداد مورد نظر یا ملاقات با خودتان را مشخص کنید. هر اطلاعاتی که بیننده‌ی پوستر باید بداند، حتما در پوستر وارد کنید. اگر پوستر شما تجاری است باید نام و لوگو شناساننده‌ی محصول در داخل پوستر قرار داده شود. در مورد پیامی که می‌خواهید با پوستر خود منتقل کنید، تصمیم بگیرید. تبلیغات در حقیقت انتقال یک ایده یا پیام در مورد محصول یا گروه خاص است. برای مثال در مورد تبلیغ نوشیدنی‌ها، بیشتر پیام‌های تبلیغاتی در ارتباط با تفریح و سرگرمی است.



محل نصب پوستر

مکانی که برای تبلیغ انتخاب می‌کنید، حتی در نحوه‌ی طراحی پوستر هم بسیار تأثیرگذار است. درنظر بگیرید که مخاطب مورد نظر شما معمولا در چه مکان‌هایی دور هم جمع می‌شوند یا حضور مستمر دارند، سپس برای انتخاب محل نصب پوستر تصمیم بگیرید.

دقت کنید که جایی را انتخاب کنید که درمعرض دید عده‌ی زیادی از مردم باشد. این نکته را درنظر بگیرید که پوسترهایی که در محل رفت‌وآمد مردم، در راهروها، نصب می‌شوند، توجه کمتری را جلب می‌کنند نسبت به جاهایی که مردم در انتظار به‌سر می‌برند و یک جا ساکن هستند. برای مثال ایستگاه اتوبوس جایی است که افراد زیادی به آن رفت‌وآمد دارند و مجبورند دقایقی را در انتظار اتوبوس به‌سر ببرند. در این شرایط معمولا اطراف را نظارت می‌کنند و حتما پوستر شما را می‌بینند. پوستری که در یک ایستگاه اتوبوس نصب شده احتمالا توجه بیشتری را نسبت به پوستری که در راهروی یک مدرسه نصب شده، جلب می‌کند. رنگ و نور مکان مورد نظر را درنظر بگیرید. پوستر شما باید نسبت به محیط اطرافش متمایز باشد؛ نه اینکه در انبوه رنگ و نور، پنهان شود. بعد از بررسی نور و رنگ محیط، طرح‌ها و رنگ‌هایی را برای پوستر خود انتخاب کنید که با محیط اطرافش در تضاد باشد تا توجه بیشتری را جلب کند.




ضمن آشنایی با ضرورت طراحی و چاپ پوستر و چگونگی تاثیر آن بر روی کسب‌وکار می‌توانید جهت سفارش پوستر تبلیغاتی با چاپ و تبلیغات جواد تماس حاصل کنید و پوستر خود را تهیه نمایید.


                                                       لیست قیمت چاپ پوستر جواد 




طبقه بندی: آشنایی با امور چاپی،

چهارشنبه 2 مرداد 1398 | 03:55 ب.ظ | جواد جواد | نظرات